Hur ska man nånsin orka?

Jag orkar verkligen inte plugga mer just nu, behöver göra nåt kul som får iväg tankarna från ssk. Men icke, här sitter jag och pluggar. Ska iväg till mamma snart igen, hon tyckte inte det var så kul att jag kom och ockupera hennes alla lediga kvällar. Det skulle hon tänkt på innan hon uppmuntrade mig att plugga och sa så snällt att hon skulle hjälpa mig. Nu får hon stå sitt kast!
Idag var det ganska kul i skolan, till att börja med iaf. Tog lite blodtryck och puls och sånt. Skönt när man får göra nåt praktiskt. Sen hade vi basgrupp, inte rolig historia det där...men men..blir nog bättre...får vi hoppas
Har nu pluggat sen jag kom hem och nu får det vara nog för ett tag. Tror dessutom varje gång jag läser nåt att nästa kapitel kommer vara mycket mer spännande och lättförståligt. Döm min förvåning när jag nu läst; cellen och DNA, respirationen och muskler mm och allting är precis lika svårt. Jag börjar tappa tron att cirkulationen, matspjälkningen, nervsystemet och det endokrina systemet kommer bli mycket lättare.
Tänkte busa till det lite och hälsa på Helena idag efter jag varit hos mamma. Har inte träffat nån utanför klassen på år o dag (jaa..fia i måndags då, men det är ju nästan år och dag)
Nej nu blir det käk och simpsons!



Kommentarer
Fia

Jag pluggar på komvux, läser och läser massa kurser som jag inte vet varför jag läser igentligen men jag har ju ett brett register sen när jag väl vet vad jag vill läsa på universitetet eller högskolan :) Annars går tiden mest fort och jag fattar knappt vart veckorna tar vägen :( Håller du på nåt med hästar än då? Kram

2007-04-19 @ 23:08:54 | http://www.fiaia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback