En sjukhus-natt

Här sitter jag på Falu lasarett och känner mig lite lätt sömnig, om 5 timmar får jag åka "hem" och vila lite. Känner mig dock väldigt fin, scrubs är härligt!
Är med min kusin Ullis här under mina fältstudiedagar. Hon jobbar på en barnavdelning och dom barnen hon har hand om idag är verkligne jätte-pluttiga!!
Resan hit var ingen dans på rosor. Började resan efter alldeles för få sömntimmar. Resan gick fint tills vi kom till Flen där ett godståg hade havererat (spårat ur??). Vi fick då alla knöla in oss i en buss till Västerås (kanske..?är så dålig på geografi). Därifrån åkte vi tåg till Eskilstuna för att sedan åka buss resten av biten till Borlänge.
Detta insåg jag under min resa:
* Folk blir så himla tajta när det finns en gemensam fiende, i det här fallet SJ. T.o.m busschauffören försökte samla poäng genom att säga " ja själv åker jag alltid buss, med SJ vet man aldrig var man hamnar". Jag valde idag att inte bonda med nån även fast jag fick en del erbjudanden.
* Jag blir irriterad när folk klagar till en person i tredje person även fast vederbörande är precis brevid. T.ex en dam som gärna ville gnälla på busschauffören som försökte fixa tåg och allt till oss och därför pillade lite med sin mobil. "jaha, ja jag trodde man skulle köra buss, jag blir så nervös när man gör såhär". Man? Vilken man? ordet du söker är nog "du".
* Linköping har väldigt få höghus jämfört med andra städer, jag blir trots min höjdskräck avundsjuk.
* Jag får hemlängtan innan jag kommit till Linghem

Ja det var ju inte mycket som kommit fram i mitt huvud idag, jag gör ett nytt försök imorn.


Valborg som då var igår, var nyktert och trevligt. Jobbade på Sskål's kravall Akuten. Första timmen tillbringade jag i matsalen där knappt en kotte vistades, några pojkar från min klass bara. Sen blev det shot-baren, dörren och tillslut mer än 2 timmar i garderoben. Var inte en lugn stund, men det var kul att se hur alla beter sig på fyllan. Vägra inse fakta att man själv är likadan. Jag förnekar och laddar upp till festerifesten nästa vecka! Bl.a....kom på att det är 2 till tillställningar den veckan.
Hursomhelst så städade vi lite innan vi icke-skålare eller y6-are fick gå hem. Kom hem halv 5 och somnade otippat (?) nog inte som en stock.

Nee..nu ska ja gå o kika lite på söta barn igen, lite drygt ett halvkilo är den minsta....awwww.
Och dom får för sig här att jag har det så hemskt nu att jag måste blogga bara för att jag sa att det var ett bra sätt att avreagera sig på. Försvarade mig med att det inte är så många som har min adress...
later



Kommentarer
Sofie

Dejt i veckan?

2007-05-03 @ 00:49:09 | http://johsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback