Äckliga liljekonvaljer

Var och handlade häromdan och var lite stressad så jag kollade inte riktigt vad jag la ner i kundkorgen. Handlade blandannat skurmedel eftersom det var akut behov.. Idag skulle jag vara duktig och städa. Öppnar flaskan och känner en väldigt obehaglig doft, liljekonvalj! Kollar på flaskan och där står det mycket riktigt liljekonvalj. Hade inte riktigt tid att springa till affären igen så jag tänkte att det fick duga (även om han bär en fluga...) Dåligt val, nu fullkomligt STINKER min lägenhet av liljekonvalj. Kan inte betona nog hur mycket jag avskyr stanken av denna blomma. Men om jag känner mig själv rätt kommer jag inte att köpa nytt förrän det här är slut, så det blir att elda doftljus till förbannelse. Gjorde samma misstag en annan gång fast då med sköjmedel, var ännu värre..usch usch usch... Oj så intressant det här inte blev...

Ska iväg snart till Flamman och fira Susanna som fyller år, blir trevligt att träffa lite klasskompisar. Blir inte så mycket av den varan nu när det är praktik. Trevligt att sminka mig och sätta på mig normala kläder också, har gått som ett sunk sen jag vaknade i fredags. Varken kylarna eller tanterna bryr sig så mycket om hur jag ser ut.
På tal om mina tanter, igår var det en dam som frågade om jag var döden...Så hemsk såg jag tydligen ut, kanske borde piffa till mig lite mer nu när ja tänker på det.

Just ja, köpte min USA-biljett i söndags. 17 december bär det iväg, hänga lite i NC och sen fira jul med min amerikanska familj i Florida. Blir jäkligt sweet. Bara inte tiden går för snabbt tills dess, har ju 2 (3?) tentor som ska klaras innan det..
Varför sitter jag här? Borde plugga innan jag ska till Sanna. Så..nu ska ja göra det.

Hörs




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback