day 1

Så har min första dag i rätt del av amerikat slutat.
Efter min slackerförmiddag i soffan hämtade jag Sarah. Hem så hon fick duscha och fixa. Iväg för matinhandling, älskar mataffärerna här, dom har verkligen allt! Sen åkte vi på kalkonjakt, kalkonaffären ligger precis vid the mall där det var sjukt mycket folk. En liten biltur som borde ha tagit 10 min tog istället över en timme pga all trafik. Med en fin kalkon åkte vi iaf hem för att lasta ur all mat. Sen var jag bara tvungen att åka till en riktig affär, mataffärer ger mig inte riktigt samma glädje som klädaffärer. Hamnade på Marshalls men köpte inget, får ta ett längre kik imorn tror jag. Lite knas med mitt amerikanska kort också. Eller knas och knas, min bank har tydligen blivit hackad så mitt kort funkar inte. Ska ha ett nytt liggandes här i huset nånstans hävdar min familj.
Sen försvann min familj för att sjunga julsånger på nåt hospice. Godhjärtad som jag är passade jag på att ta en powernap.
När jag kom ner satt Sarah med en kompis och kollade på en gammal film. Nu vet jag vad jag menar med gammal film och varför jag inte gillar dom! Det var nån westernfilm, en kvinna som blev jagad av bin tillsammans med sin dräng. Han var kär i henne tror jag, men hon skulle gifta sig med den rika mannen, just typiskt. Inte min cup of tea direkt. ( Men jag tror att hon valde drängen tillslut, illa vore det annars)
Nu senast började jag titta på Dark Knight, men det var inte lätt att hänga med i svängarna när Tim installerade den nya diskmaskinen samtidigt. Verkade inte gå så bra. Så nu slänger jag in handduken för idag och laddar upp för imorn istället.
Kom att tänka på att jag inte varit på Starbucks idag, vilket slöseri med amerikatid!

 Sarah mathandlar

 Egentligen bara för Kahlua, nåt för din goodie-box?




Kommentarer
Kahlua

Åh det där ser verkligen ut att vara något för mig!! Mm Chocolate Mint Crunch det är my cup of tea! Den får gärna hoppa ner i min goodie-box! Fanns det några mer roliga smaker??

2008-12-21 @ 19:30:16 | http://kallelona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback