ikea och chinatown

Idag tog vi oss for tredje gangen ut till brooklyn for att aka till ikea. det gick en shuttle fran t-banan dar, massa folk ville aka med. det var ju invigning och allt idag...



ikea var stooooort, i entren mottes vi av den har skylten

 stavningen kanns bra, men fonetiken? Ok att jag ofta sager "he pa re", men det ar val inget svenskar gor over lag sadar...?
Allt var precis likadant som hemma, allt hette samma saker och priserna var desamma. MEN det hade sma jattesota ikea-kassar. sa vi valde att sta 30 min i ko for att kopa nagra exemplar var av dessa. personalen sag undrande ut.
kopte aven lite bilar som jag ska skicka till min w-s familj. lakritsen fixade jag hemma. Vi kakade aven mat dar...
Har pa ikea ar det sa fiifigt att det gar en taxibat in till manhattan, alldeles graits. fick bra vy over downtown och sag aven frihetsgudinnan igen. baten "parkerade" vid pier 17 sa vi passade pa att ga runt dar lite en gang till. hittade en jattemysig affar med massa fina smycken och grejer. jag och K planerade langt i forvag och kopte varsin jattefin mossa.
Efter det borjade koffeinreserven ta slut sa det blir raka vagen till starbucks. alldeles mittemot the Trump building.

 

Vi kande att det kanske hade blivit lite for mycket shopping och lite sightseeing sa vi bestamde oss for att styra kosan mot Chinatown. Pa vagen dit hittade vi City Hall, Supreme Court och lite andra viktiga hus.

 Huset ar City Hall, bruden kallar jag Karolina

Jag tror vi hamnade i lite "fel" det av Chinatown, den inte sa turistiga delen. Det var ratt obehagligt, luktade jatteilla och folket var markligt. Tog i mig och borjade prata kinesiska med mig, ser jag ut att kunna kinesiska?
Vi bestamde oss for att snabbt dra darifran. tog nagra kort och gick med riktigt raska steg mot Broadway.



Desto namre Broadway vi kom, desto "battre" blev det. Tillslut var det mest krimskrams affarer istallet for levande krabbor i tunnor. Vi kopte varsin fejkklocka for en spottstyver. dom ramlar saker sonder redan ikvall men det far det vara vart.
Hemma har i hooden kopte vi vin i en marklig affar. vi fick sto bakom glas och peka pa vad vi ville ha.
Nu ska vi avnjuta en flaska chardonny i vara nya snackpack-kombo-muggar.
Imorn ska vi till Coney Island och bada om vadret tillater.
Har som vanligt varit en fin dag, men det marks att vi borjar bli trotta. Inte alls samma engagemang i affarer. Kanns som om jag mest handlar at andra nu.

Puss pa er


ps..Ja Sarah de ar en ny klanning, den ja bestallde fran forever21.

Har inte last nagra bloggar sen jag kom hit, bara sa ni vet..vill inte skriva in era adresser pa offentlig dator




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback