Förberedelser

Tiden rullar på som vanligt. 5 veckor kvar att jobba, knappt 5 veckor innan vi ska flytta, 4 veckor innan ett skolarbete ska vara klart och slutligen mindre än 8 (förhoppningsvis) veckor innan vår lilla bebis kommer! Så jo, det finns ett och annat att styra med om dagarna. Dock gör sig min nya kroppshydda påmind allt oftare och engergin är inte riktigt vad den brukar. Slutade lite tidigare igår, än så länge fungerar det ganska bra att jobba heltid, men just de där härliga 10,5 timmars passen på torsdagkvällarna känns lite övermäktiga.
Så idag känner jag mig ganska utvilad, har tvättstugan nu på förmiddagen och efter lunch ska jag till nån sjukgymnast på kvinnohälsan. Har inte stenkoll på vad jag ska göra där, men jag misstänker att det har med förlossningen att göra. Mattias trodde det var för min hand jag skulle dit, men det är jag ganska säker på att det inte är iallafall.
Hur jag ska göra med resterande projekt vet jag inte riktigt, kan inte riktigt börja packa än då det mesta i den här lägenheten inte ens tillhör oss. Gällande bebisankomst är vi ganska redo, iallafall praktiskt. Tack vare Sarah (eller rättare sagt Milton) är vi all set gällande kläder första tiden. Även Mattias kompisar har hjälpt oss där, blir det en flicka får vi nog tänka om lite med dom kläderna bara. Vagn, babyskydd och allt sånt är klart. Skötbord får vi köpa när vi har flyttat och sen är det nog inget mer vad jag kan komma på. Ullaredsresan fyllde sin funktion! Mentalt laddar vi genom att gå en föräldrakurs. Mattias är sådär måttligt road att disktuera i grupp men vad gör han inte för min skull!

Jo men det blir bra det här. Våren är på väg och nu är det helg!











I Bergs slussar häromdagen!




Kommentarer
malin

Heeej Lena!! Jag hade ju hoppats att jag skulle stöta på dig så att jag kunde få gratulera personligen, öga mot öga, men våra vägar verkar vägra korsas!! Så nu får det bli så här istället, grattis grattis till att ni snart ska få en liten bebis. Vad underbart. Och att du är så långt gången, helt otroligt! Tänk att du hade en liten bebis i magen när vi satt och pluggade ihop i vintras, och där satt jag helt clueless :) Stort lycka till i alla fall. Vill gärna träffa den lille när den tittat ut :) Kram Malin

2011-05-05 @ 13:47:42 | http://sjuhavsenare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback