ojojoj

Ojojoj har blivit mitt standarduttryck på sistone. Går och ojar mig och pustar och stånkar i princip hela tiden. Min kropp börjar bli lite trött tror jag, sen jag slutade jobba för en vecka sen verkar jag ha gått in i nåt vilo-mode. Nu finns det ingen chans att jag skulle kunna jobba, jag gick nog på dom sista reserverna som fanns där i slutet. Har massa sammandragningar och har dessutom blivit dunderförkyld. Sover inget vidare och när jag väl sover kan min stackars Mattias inte sova för jag snarkar så högt. Häromnatten hade han funderingar på att ringa hit en exorcist för han ansåg att det inte var möjligt att det skulle kunna komma så höga läten från en människa som inte är besatt. Nu blev det ingen exorcism utan istället fick han lägga sig på soffan för att få lugn och ro.

Annars börjar vi komma ordning ganska bra, det mesta är uppackat förutom det som ska in i vår framtida bokhylla. Tavlor och sånt är kvar, men det känns som om det får ta lite tid så det blir precis som vi vill ha det. Materiellt är vi redo för bebis ankomst, emotionellt med antar jag. Hur redo man nu kan bli att det ska bo en liten extra människa här i vår lilla familj. Förstår nog inte helt förrän den lilla skrutten väl är här....
Vår nya soffa kommer idag, eller kommer och kommer. Jag och min far ska åka och hämta den. Var tvungen att städa här hemma för att få bort allt slipdamm. Den städningen kan liknas vid ett maratonlopp så nu måste jag vila upp mig lite innan jag ska hämta pappa.


Yes, så är läget här iallafall. Så bra som det kan bli helt enkelt!



Jag och Mattias firar Sarah på hennes 25-årsdag. Precis i början av graviditeten, känns som evigheter sen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback