En underbar dag

Idag har varit en riktigt bra dag. Först och främst fick jag sova hela natten, Isabelle sov från 22 till halv 7. Fantastiskt!
Dagen fortsatte i samma bra anda. På förmiddagen var vi på babycafé i kyrkan. Var ca 35 mammor (inga pappor) men sina bebisar, allt från 6 veckor till 11 månader.
Vi med de minsta bebisarna fick sitta i ett eget litet rum och prata med vår bvc-sköterska (och varandra såklart!) innan det var dags för fika. Isabelle sov sig igenom första halvan och var glad och nyfiken andra. Det hela avslutades med sång och dans. Hängde inte riktigt med i texterna men dansen var mycket uppskattad av min lilla brutta, framförallt att leka flygplan!
Därefter följde Ida och Casper med till oss för lite lunch innan det var dags för nästa aktivitet; babysim!
Vi hade inte så stor koll på vad som väntade, och framförallt inte hur barnen skulle reagera. Från början var det bara 2 till bebisar förtuom våra, men eftersom det var drop-in kom det lite fler allteftersom. Vi fick lite genomgång på land innan det var dags att inta vattnet. Givetvis skulle Isabelle lägga av en riktigt högljudd fis inför alla, det är min flicka det (och undrar vem hon brås på?).
Allt gick iallafall kanonbra, Isabelle log sitt stora gapande leende och verkade mycket nöjd. Vi var bara ner i vattnet i 10 min, vilket var det som rekommenderas i början. Och det räckte gott och väl. Efteråt somnade hon som en stock och har knappt varit vaken nåt under kvällen heller. Mycket roligt iallafall och det här ska vi definitivt fortsätta med.
Nepp, nu blir det sova. Är så trött att ögonen går i kors. (Mer än vanligt alltså, om nån vill håna mig för att jag är skelögd....)





Taggade till tusen!




Min lilla firre



Finaste badbrallorna!






Ida och Casper



En mycket trött flicka...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback