nada

Idag har varit en lugn sunkdag. vaknade upp med massa hosta och feber, tog lite (?) tabletter och mådde så sakteliga bättre. Har mest legat i sängen eller soffan dock. Var en sväng till the mall för att köpa en jacka. Kom hem med en jacka plus julklappar till nära och kära där hemma och en massa annat bra att ha grejer. Kors i taket så verkar det som om jag får med mig allt hem utan att betala övervikt den här gången, även Kahluas 4 pounds goldfish. Ska packa det sista imorn så får vi se, men det verkar lovande. Har dock shoppat en aningens för mycket, men jag ligger ute med ett par tusen så så fort dom slantarna kommer in på kontot nästa vecka så är jag back on track igen.

Sarah och Jospeh är i Charlotte och kollar på sport. Jag har hela tiden trott att det var basket dom skulle kolla på men nu visade det sig att det är am. football. Ännu mer tur att jag inte följde med alltså. Så jag och Joanne har kollat på film och pratat ekonomi och politik. Mycket intressant faktiskt, det är riktigt stora skillnader mellan USA och Sverige (no shit).

Igår var också en rätt lugn dag. Shoppade lite och fick pedikyr. På kvällen åkte jag och Sarah till Mount Airy för att gå på drivein-bio. Såg på Marley and me och Valkyrie. Filmerna + resan tog över 6 timmar, lång härlig (?) kväll. Det var väldigt trevligt dock med bra filmer. Tydligen så är North Carolina-folket uppdelat i 3 grupper. Beach-people, triad-people (det vi tillhör) och mountain-people. Bergsfolket är tydligen väldigt speciella, vilket Sarah hade en lång utläggning om. Efter vad jag har sett kan jag inte annat än hålla med. Riktiga bonn-läppar skulle man kunna säga.

Annars händer inte så mycket. Det var ikväll överaskningsmiddagen skulle ha varit, men jag hade varken ork eller lust att höra av mig. Skrev till Cavan och frågade om vi skulle käka lunch imorn, tvivlar dock på att han kommer höra av sig. Jag orkar egentligen inte bry mig, det här är inte mitt liv längre. Jag har mitt liv hemma i Sverige och anledningen att jag är här är för att träffa min familj. Tänker inte böna och be för att folk ska träffa mig, då kan det va. Orkar inte med en massa drama och intriger.

Nu har jag bara söndag och måndag kvar här. Det känns bra. 2 dagar att säga hejdå och om 3 dagar är jag hemma igen. Då är det ett dygns vila (knappt) innan fabriken kallar igen.

 Kelly-mys

 Joanne och Kelly-mys

 Pedikyr-dags, Sarah tycker det är lite otäckt men tanke på hur kittlig jag är. Har en viss förstålse.




Oj, nu kom mina barn tillbaka. Hörde nåt om att dom hade sett Nelly och kanske Jay-Z där, låter inte så kul. Jag har säkerligen haft det mycket mysigare här hemma.
Who am I kidding? Va fan? Jag måste börja vidga min vyer. Film och vin är fan inte hållbart! Det kommer inga kändisar till mitt vardagsrum, buhuuu :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback