Fredagen den 13:e

Dagen började mindre lyckat igår. Kom in 6.20 på jobbet igår lite halvt vaken och ganska stressad. Vanemänniska som jag är tittade jag mig inte för utan förutsatte att skåpet som stått på samma plats i nåt år skulle stå där det brukade, trots att jag såg när dom flyttade det dan innan. Kvar var dock några metallister som jag såklart snubblade över. Visade sig sen att jag inte var ensam om att snubbla på dom, dock var det bara jag som var framtung nog att ramla omkull. Gjorde allt för att skydda min mage och landade således på handlovar och knän. Snabbt som fasen upp på fötter igen för att se alla mina monterarkollegor se chockade ut. Som tur var gick allt bra, men var lite skakig efteråt.

Resten av dagen gick ganska bra, var lite stelare och långsammare än vanligt. Skönt att det inte är så många veckor kvar att jobba. Nästa vecka kommer min ersättare som jag ska lära upp.

Mattias hade också lite otursdag, han hade slutat tidigare och beslutade sig för att promenera hem. Väl hemma insåg han att han inte hade några nycklar, inte heller hade han nån mobil och tanken var att jag skulle hämta honom efter jobbet. Han gick till min mamma som inte var hemma. Fick vandra vidare till sin mamma för att kunna ringa mig så att jag inte skulle stå och vänta utanför hans jobbet. Så hans 1,5 timme ledighet ledde till en vandring runt i Linköping.

Snart kommer Sarah och Milton hit, vi ska se på SOF-kårtegen och sen till Cattis med familj och grilla. Blir en härlig dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback