jobb och konfirmation

Idag har vi varit på konfirmation. Själva kyrkostunden var inte överdrivet stimulerande. Jag hängde slaviskt med i programmet, pratade (bad?) och sjöng med i allt för att inte somna (inte enbart för att det var tråkigt utan mest pga enorm sömnbrist). Mattias fick inte sjunga för mig. Han visade sig vara alldeles för spexig och ville gunga med som en gospelsveteran, dessutom sjöng han både med fel melodi och text.
Efter stunden i Guds hus fick vi lite mat och fika och konfirmanden fick öppna sina presenter. Massa fint blev det, av oss (+ Mattias släkt) fick han en dator. Jag fick ett halsband när jag konfirmerades, men tiderna förändras väl antar jag? Han blev iallafall jätteglad, vilken 15-åring vill inte ha en dator? Det var en trevlig eftermiddag!
Skönt att inte jobba idag, jobbade ändå i fredags och igår så ingen kan anklaga mig för att ligga på latsidan. Nu räknar jag ner tills klockan blir 8 för då har jag gett mig själv tillåtelse att gå och lägga mig. Skulle kunna somna framför datorn nu.

Två fina konfirmander!



Suzanne försöker se from och "konfirmationsaktig" ut



Vi är fromma och "konfirmationiga"



Paketöppning

 




Kommentarer
Cattis

Om du läser dina bloggkommentarar före lördag är ni jättevälkomna hit o grilla på lördag em/kväll! Kram

2010-05-24 @ 22:24:16 | http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback