Helg igen

Tiden går som himla snabbt så det är inte klokt igen. Återigen sitter vi här, en söndageftermiddag och undrar lite vart veckan har tagit vägen. Jobb och att kurera mig från min förkylning. Då jag jobbat natt i veckan innebar det att fredagen blev ledig, härligt med lång helg. Tillbringade det med Anna som fick följa med mig på en diverse ärenden på tornby. Skönt att ha sällskap!
Igår gjorde vi inte mycket, städade lite och så... På kvällen var vi hos mamma för att fira in hennes nya altan med en premiärgrillning. Med var även pappa som var den duktiga snickaren bakom bygget. Tyvärr var det för kallt för att kunna sitta ute men maten var lika god för det. Kyckling (dom där fläsk-ätarna åt fläskkarré), varm potatissallad och cheesecake till efterrätt. Spelade lite Alias också, jag var med mamma och det gick otippat bra, vi vann faktiskt. Jag och Mattias brukar alltid vinna annars så detta borde väl tyda på att vara med mig är ett vinnande koncept!

Idag har vi tvättat bilar, jag och Mattias tvättade vår nya pärla och mamma och pappa fixade med gamla forden som förhoppningsvis ska bli såld ASAP. Nu är båda bilarna glänsande fina iallafall!
Nu är vi trötta och utmattade och resten av dagen ska tillbringas i soffan. Jobbar dag nästa vecka vilket gör att det är helt ok att lägga mig tidigt tidigt ikväll!


Min fina grill-kille


Jag och lilla magen lagar mat


Instruerar min mor (mycket tålmodigt) hur man blir en fena på Angry birds...


Pappsen med påskblomster!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback