Isabelle 1 år!

Dålig uppdatering, jag veeeet! Men nu är jag här!

Vår älskade lilla Isabelle fyllde 1 år i fredags. Det är helt sjukt vad tiden har gått fort och hur stor vår flicka har blivit. Från att vara ett litet stillsamt (?!) spädbarn har hon nu blivit en stor tjej med extremt mycket vilja. Allt hon har lärt sig på 1 år, alla små och stora utvecklingssteg. Har dock fortfarande färskt i minnet hur lycklig jag var när hon kom upp på mitt bröst första gången. Det är helst sanslöst hur mycket man kan älska en människa, tror inte nåt går att mäta sig med kärleken mellan en förälder och dess barn!




Isabelles födelsedag började iallafall med massa gos i sängen med mamma och pappa. Därefter var jag tyvärr tvungen att bege mig till skolan för en föreläsning så hon fick tillbringa förmiddagen med sin mormor.
När jag kom hem igen åt vi lucnh och äkte sen för att plocka lite jordgubbar. Det var ingen hit att göra detta med bärsele på och mina lår fick sig en rejäl omgång. Isabelle var inte heller sådär jättenöjd, men jordgubbarna var goda!

På eftermiddagen fikade vi med Ida och Casper och på kvällen blev det paketöppning och lek med pappa. Av oss fick hon ett smyckeskrin och en bil!

På lördagen tog vi det mest lugnt, gick till trädgårdsföreningen för lite lek på eftermiddagen.

Igår var det dags för stora födelsedagskalaset. Det var en härligt blandning av släktingar och vänner och jag blir faktiskt lite rörd när jag inser hur mycket fina människor vi har i våra liv och hur lyckligt lottade vi är med så många som bryr sig om oss!
Jag hade bakat tårta (till och med tårtbotten från scratch!), bullar, cupcakes och choccolat chip cookies!
Isabelle var på strålande humör och höll igång för fullt. Hon fick massa fina paket och har nu uppdaterat sitt leksaksförråd ordentligt! Vi har inte köpt leksaker på länge, så det var mycket passade. Hon fick även fina kläder, som blir perfekt till hösten och dagis!
När gästerna gick hem, stannade morfar och faster kvar och Isabelle provade alla sina nya leksaker!

En helt underbar helg och hennes försts födelsedag kunde inte blivit bättre. Tack alla!



Inspekterar sitt smyckeskrin




Har helt plötsligt fått tillbaka intresset för att gå själv!


Fika!


Paket-öppning igen, Casper försöker lägga rabarber på katt-tröjan!


Tur att Casper hjälper till, Isbelle tappade fokus rätt snabbt!


Lycka med bobby-car!


Fick lära sig en ny kryp-stil för att inte fastna i klänningen, stackars barn!




Har hur mycket kort som helst från helgen, men vi nöjer oss såhär så länge!




Kommentarer
Monika

Så kul att följa er här. Lilla tjejen har blivit stor, helt fantastiskt. Hoppas vi kan ses vid något tillfälle, hade varit kul. Ha det gott!

2012-07-02 @ 19:44:51
Britt

Instämmer med föregående kommentar men vi Västeråsare och E-tuna har ju en enorm lycka, vi ser er lite då och då och upplever att utvecklingen går framåt med full fart. Vilket solsken/vilken skatt ni har Lena och Mattias! Tack för senast, ett underbart födelsedagskalas för oss och jag hoppas att Isabelle också var nöjd. Hälsningar från oss alla!

2012-07-04 @ 21:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback