blir galen

Nu är jag förbannad. På det där jävla karla-stycket här i amerikat!
Han beter sig som en 3-åring (2-åring hävdar min värdmamma.) Vi skulle ha träffats ikväll, bestämde det igår kväll. Jag skrev att jag skulle höra av mig på eftermiddagen. Duschade o piffade mig iordning och ringde honom klockan 6. Inget svar, skrev att jag kunde komma till grannstan och käka så slapp han köra så långt igen. Efter en stunds väntan skrev han å frågade vad jag ville göra. "middag och film" svarade jag, vilket vi hade bestämt igår. Inget svar så jag försökte ringa igen, men tydligen ville han inte svara då heller. Fick nåt mer ogivande svar via sms och jag svarade väl nåt lika ogivande. Kl 8 skrev jag att vi lika gärna kunde skita i det eftersom det blev så sent. Då jäklar blev det liv i karln, sms efter sms om hur oprioriterad han var. "du skulle ringt på eftermiddan, kl 6 är inte eftermiddag" "jag har redan ätit, trodde du skulle skita i att ringa igen" (vilket jag aldrig har gjort) "jag har inte bokat in nåt med nån eftersom jag vill träffa dig, och allt jag får är några timmar en kväll".  HERREGUD! vad kräver han?! Att jag ska helt skita i min jetlag och tvinga mig ut i halv medvetslöshet på middagar? att jag ska ignorera det faktum att jag har varit sjuk sen jag kom hit? att jag ska sitta hemma hos honom och uggla medans han jobbar istället för att träffa min familj? att  vi ska umgås dygnet runt?
Nu är jag iaf riktigt förbannad över att han ska förstöra en till semester för mig, eller kanske inte förstöra hela semestern, men att han och jag ska kunna ha kul... Varför måste han krångla till allt?

Annars har jag det kanoners här fortfarande, har mest shoppat och sovit....men det är trevligt! har gjort riktigt fina dealer, idag köpte jag ett par snygga wranglers för 80 kr. blandannat.. börjar bli orolig att jag inte ska få med allt hem...

På tal om störda killar...jag tror det är nåt genetiskt i manssläktet att vara svinig.. Var ju ute med äldsta barnet häromdan (där Adam dessutom skulle ha mött upp oss, men somnade istället...och jag är den som är dum?!). På vägen till grannstan ringde han sin tjej och sa att han var trött och var på väg hem...massa bla bla bla och slutade med ett "i love you". När han lagt på frågade jag varför han ljög...""because i can" svarade han som om det vore det mest logiska i världen. Det är inte för intet som man börjar (?!) bli cynisk...
Kvällen ute var iaf rolig, gammal 80- och 90-tals musik till en början innan det blev nigga-bounce. gammalt folk var det också, kände mig som rena barnet... Vi dansade iaf som tokar och hade jättekul! skönt att han en fyllechaffis, han drack bara lite sydstatswhiskey (?) innan vi gick in, hade inget groggvirke så han svalde ner det med mina m n´ms. Förvarade hans lilla flaska åt honom, och inatt fick jag oväntat besök. Vaknade av att han stod och lyste med mobilen på mig. Blev självklart livrädd, men han skrattade bara rått " vem trodde du det var?" Jaa...vet inte riktigt vem jag hade väntat mig att stå och lysa mig i ansiktet kl. 3 på natten...ingen kanske?
Nu ska ja avnjuta ett glas vin och prata skit om vad jag brukade tycka va världens bästa kille.
 ha en underbar jul! Själv får jag inte fira förrän på tisdag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback