busy days

Ojoj, här har jag varit alldeles för upptagen för att blogga, det är tydligt det.
Lördagskvällen blev iaf rätt bra om ni undrar. Efter 3 timmar ultimate fighting (som jag tillslut blev riktigt insatt idag) styrde vi halv 1 kosan mot g-boro. Den stan är sig inte lik, inte när det gäller party iaf. Vi hamnade på ett trevligt ställe där jag varit några gånger tidigare. Blev en kort kväll med lite dricka och lite dans.
Igår var jag vansinnigt trött trots att jag tog det lugnt på lördagen. Var ute och shoppade lite med Sarah sen var vi på Applebees och käkade. Min absoluta favoritrestaurang, hade en rolig servitör med världens mörkaste röst i kombination med riktig sydstatsdialekt. T.o.m Sarah skrattade, hon borde ju vara van kan man tycka. Har inte träffat nån som sat "y´all" så många gånger under så kort tid!
Idag började jag med att gallopera (köra bil) i pyjamas för att hinna hämta Jeffrey på jobbet. Därefter körde jag Sarah till hennes basket. Hann med lite ärenden i the mall innan jag skulle kolla på hennes match. 5 dollar ville dom ha i inträde för att se små highschoolsnärtor springa runt med en boll. Och jag var som vanligt kvinnan utan cash och idag även kvinnan utan telefon. Vågade inte åka iväg för att hämta pengar eftersom jag inte visste när matchen var slut. Så där fick jag snällt sitta i bilen i nästan 1 timme. Var sådär-roligt...
Tillslut kom mitt barn ut och vi käkade mexikansk lunch.
Kvällen bjöd på bio, igen, denna gången såg vi Australia. Allvarligt, jag måste börja kolla upp innan hur långa filmer är. Än en gång satt jag där med en mastodontfilm på 2,5 timme tror jag. Dom hade massa bra avslutningsscener då jag och Sarah sa "finally" eftersom vi började få lite träsmak i rumpan. Men nej då, då skulle ett nytt drama in i bilden och filmen fick så snällt fortsätta. Historien i sig var väl fin, men dom kunde utan problem skalat av halva filmen. Jag och långa filmer går inte så bra ihop.
Nu är det 2 filmer tills som jag vill se på bio innan jag åker hem, tror ingen av dom är så värst långa.
Börjar bli sjuk också, skitont i halsen och känner mig lite febrig. Medecinlandet amerika har dock så mycket bra piller så jag tror inte min sjukdom kommer vara särskilt långvarig. Dom har rätt spännande zinkklubbor som ska reducera sjukdomstiden med hälften om man tar några per dag. Finns även i andra former men just klubbor är ju rätt spännande.
Annars är det bara bra, börjar känna mig utvilad och glad. Saknar folk därhemma bara, särskilt en speciell pojk, men om en vecka är jag hemma igen så nu ska jag bara njuuuuuta av att vara ledig och bortskämd.




Kommentarer
Kahlua

Nu blir jag besviken. jag är faktiskt inte en pöjk ;). Hihii. Nävars, jag vet vem du syftar på!! Hoppas att du får ett trevligt slut på året!! Gott nytt år!!

2008-12-30 @ 23:41:48 | http://kallelona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback