skitbil

Idag var jag så lycklig, skulle gå hem från jobbet tidigt. Stämplar ut, allt frid och fröjd. Sen får jag inte upp dörrjäveln till min bil. Fick upp passagerardörren och klättrar mig in. Bilen start fint och rutorna blir skrapade. Men sen, ja då går det inte att stänga passagerardörren. Den bara studsar. Försöker med centrallåset som då hakar upp sig och låser-öppnar-låser-öppnar. Fick ringa pappa som var ute i mantorp och inte skulle komma in till stan förrän om en halvtimme. Så jag får så glatt vandra in på jobbet igen. Pappa kommer men kan inte lösa mitt dörrproblem, plockar fram ett spännband som ska fixa det för stunden iaf. Då drar jag ilsket till dörren en sista gång, och den stänger sig. Bara sådär. Drygt en timme efter jag stämplat ut var jag äntligen på väg hem.
Nu överväger jag att sälja bilen och köpa en traktor...eventuellt en ponny.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback