Borta bra men hemma bäst?

Nu är vi hemma i Sverige igen. Kom hem i söndags efter en riktigt lång resa. Extra lång kändes det eftersom man förlorar så mycket tid när man åker hem från USA.
Sista dagen kånkade vi ut vårt pick och pack och åkte hem till bror min med det. Han bjöd oss på lunch på en kinarestaurang och sen kikade vi runt lite i hans hood och på universitetet.

 

Efter det tog vi taxi till JFK och checkade in. så som vi hade kämpat för att inte få övervikt på våra väskor. och så väger dom inte ens väskorna!
Lallade runt lite i taxfreen innan vi satte oss på planet mot Amsterdam. Fanns massa bra filmer igen, så inte blev det nån sömn för min del iaf. Fick god mat och vin. wihoo



I Amsterdam hade vi gott om tid den här gången. Taxfreen var mycket dyrare där så inte blev det nån shopping. som att vi behövde mer? Åt istället frulle bestående av bulle och kaffe.



På Arlanda blev vi tillfrågade att bli bröllopsvittnen. Ett par som skulle spontangifta sig. dom hade bara sin dotter och brudgummens far. Så där satt vi bänkade efter 20 timmars resa och såg på en vigsel. Rätt så otippat, men roligt.
Åkte tåg in till Stockholm, åt mat och sen buss hela vägen hem. Snälla Helena hämtade mig vid bussen, tusen tack!
På kvällen kom mamma så jag fick visa upp allt fint jag har köpt. Hon blev glad för allt jag köpt till henne också.

Alla undrar om det inte känns tråkigt att komma hem. Men helt ärligt så gör det faktiskt inte det, en vecka räckte bra. vi såg det vi ville se och köpte det vi ville köpa. Har iaf haft det helt kanon! Tack Karolina för superresesällskap.

I måndags var första dan tillbaka på jobbet, även det kändes helt ok. Vi slår även på stort och kör övertid redan på fredag. Nya komptimmar kommer nog till användning!
Nu ska jag sova. tjipp



Kommentarer
Cattis

ja det blir ju lätt jobbigt med allt spott i en lägenhet menar jag... då har du en helgrå och en grå med vit mage o nån vit tass att välja på!

2008-06-25 @ 09:59:40 | http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback