jävla bakisdag

Var ute och kalasade med jobbet igår. Vi fick sitta i källaren på Harrys och käka för dom hade "råkat" avboka vår order. Trevligt var det iaf, god mat och tillslut ett riktigt fylleslag. Brukar inte dricka sprit-sprit (känns som när Cattis ska förklara stan-stan) annars, utan mest cider och vin. Så baksmällan har varit därefter idag, plus att jag fick sånt skavsår på mina fossingar att dom var helt blodiga när jag kom hem. Trots mitt fysiska tillstånd idag, har det varit en ovanligt trevlig bakisdag.
Tanken var att jag idag skulle på förfest hos en gammal SSKål-kompanjon och sen Harrys. Detta visade sig tyvärr vara en omöjlighet, dels pga skoskaven och dels för att det inte finns en chans överhuvudtaget att jag skulle kunna få i mig alkohol. Var förbi Sofie en stund ändå med min cola, åkte sen en sväng till Sarah och nu är jag hemma. Trots att jag har sovit bort hela dan idag känns sänge mycket lockande just nu.
Det som stör mig är katterna, dom håller och lever livet i badrummet. Har upptäckt nöjet med ett badkar och duschdraperi. Dom får gärna leka, men just nu önskar jag att dom kunde leka tyst. Jag borde skaffa en mute-knapp till dom.
Hoppas ni andra har en livad lördagskväll. Jag ska tänka på er när jag mår prima imorn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback