Lugnet efter stormen

Den här veckan har varit helt underbar. Efter att äntligen skrivit tentan som gett mig så mycket ångest kan jag nu andas ut. Började en ny kurs i måndag, gruppsykologi. Inget har dock dragit igång på allvar än, det finns inga arbeten att göra eller andra måsten. Har lärt mig att verkligen uppskatta de här dagarna precis efter en tenta eftersom jag vet att det blir lika stressigt om några veckor igen.
Måste bestämma mig snart hur jag ska läsa till hösten, det är en nackdel med att läsa fristående kurser, att inte veta vad som är det bästa alternativet att läsa eller om jag ens kommer in. Även fast det är ett år (förhoppningsvis) tills jag är "klar" börjar jag oroa mig för vad jag äntligen kommer att kunna jobba som. Ska ringa studievägledaren idag och hoppas att hon kan hjälpa mig.
Annars är allt bara bra, jag är glad för min egen skull som mår bra och har så underbara människor i min närhet, och jag är glad för mina nära och kära som det går bra för på alla olika sätt och vis.

Igår var det lite drama däremot. Vi var hos mamma på middag och när vi gick var M´s syster kvar här så vi bad henne slänga ner nyckeln i brevlådan när hon gick. Kom lite senare på att jag glömt att ta med min nyckel, vilket innebar att båda våra hemnycklar var inlåsta i lägenheten. Pratade med pappa som trodde att en dörröppning av taxi kunde kosta upp mot 1500:- vilket inte kändes som en lockande summa att betala. Knåpade därför ihop lite ståltråd med en galge och tejp för att kunna fiska upp nyckeln. Den idén var inte så bra, dels såg man inte ner på mattan och dels började katterna att leka med ståltråden. Nytt sätt att leka på tänkte väl dom. Så det vara bara att ringa taxi som fick komma hit, kostade dock bara 350:- vilket känns ganska överkomligt ändå. När taxichauffören fick se Sven och Bingbong ville han köpa dom, han bjöd 150:- styck. Jag avböjde erbjudandet, men hade jag slagit till hade det hela nästan gått jämt upp.
Har en känsla av att detta är nåt jag kommer att få höra och pikas över länge länge. Jag kommer aldrig kunna bli sur för att Mattias glömmer nåt för då kommer han bara undra vem det var som glömde nyckeln egentligen.

Ha en bra dag!!




Not for sale!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback