Tisdagen

Tisdagar innebär alltid full rulle och idag var inget undantag! Fick sovmorgon enda till kl 7, lyx kan tyckas om det inte vore så att jag vaknade kl 6 när Mattias gick till jobbet och sen bara låg och väntade på att Isabelle skulle vakna.

Efter lite frulle och annat morgonbestyr var det dags att styra kosan till kyrkan för babycafé. Var massa nya mammor där med sina bebisar och det är konstigt att vi inte längre har minst bebisar. Jag ser ju Isabelle hela tiden varje dag och har kanske inte riktigt perspektiv på hur mycket hon växer, men idag insåg jag att hon faktiskt börjar bli en stor tjej!
Egentligen skulle Isabelle få sin spruta efterår, men vår BVC-sköterska var sjuk, så då skjuter vi ytterligare på det. Fjärde gången gillt kanske? Så istället för spruta blev det lunch hos Ida, hon bjöd på en smarrig grönsakssoppa. Isabelle fick smaka lax för första gången och det verkade vara en hit, även om mycket hamnade utanför munnen.

Efter lunch var det Capsers tur att gå till BVC och efter det var stackarn så slut att dom skippade babysimmet. Jag och Isabelle tog oss en liten powernap innan vi skyndade bort till simhallen. 20 min hann vi bada innan drop-in tiden var slut. Men eftersom vi inte badade förra veckan och nästa vecka blir sista för terminen, så ville jag verkligen bada idag. Mysigt var det och Isabelle var glad!

Utöver det har jag även fått sparken idag. Låter mer dramatiskt än vad det är. Det är tydligen lågkonjuktur inom industri , eller iallafall stor nedgång på ordrar, så hela helgskiftet försvinner tillsvidare som jag förstått. Så tyvärr får många av de visstidsanställda på mitt bemanningsföretag sluta. Förstår ju att dom inte kan ha kvar mig, som bara vill och kan jobba nån söndag här och där men lite surt är det ju såklart. Dels pengarna, men så tycker jag faktiskt om att jobba lite då och då. Jaja, det löser sig säkert, inte första gången jag fått sluta där på ett eller annat sätt, snarare 3:e eller 4:e!

Hoppas ni också haft en bra dag!



Finaste solstrålen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback