Hemmet

I helgen har vi faktiskt kommit iordning ganska bra här hemma. Finns en del kvar att göra, men det är nog lite sånt som får ta lite tid. Typ tavlor och sånt.  Vårt sovrum är i princip klart, vill ha dit nån slags bokhylla och såsmåningom en liten tv på väggen. Barnrummet är halvklart, där sängen ska stå har vi just nu vår gamla soffa som vi ska se om vi kan få en liten slant för på blocket.
I vardagsrummet väntar vi på matgruppen, soffbordet och även där nån slags bokhylla. Måste även hitta bra gardiner.
I köket har vi kvar gamla matbordet som ska bytas ut, vet inte riktigt vad vi vill ha istället så det får ta den tid det tar. I hallen har vi inga möbler än.  Nån slags sittbänk med förvaring och ett bra skoskåp ska vi försöka hitta. Plus nån stor, bra spegel. Även en till byrå till "bra-att-ha"-grejer.
Här är lite bilder iallafall på det som vi hitills är "klara" med.





Mattias i nya, göttiga soffan. Är dock lite stökigare än önskvärt....

Tv-bänken och givetvis de nya högtalarna, som vi tydligen var "tvungna" att ha...

Skötbord och myshörna!

Dessa två planscher hade jag hos pappa när jag var liten. Tur för mig så min far en samlare och hade alltså kvar dessa. Köpte bara nya ramar och så har vi 2 fina barntavlor!


Sovrummet med tillhörande baby-bay, just nu ett Sven och Bingbong-bay!



Här syns den mycket omdividerade fondtapeten, blev mycket bra! Ljusstakarna är uppsatta med mycket nogrann precision, till skillnad från förra lägenheten där jag spikade upp dom lite på känn....Det blir alltid fint när man bor ihop med en perfektionist!




Kommentarer
Cattis

Vad fint du bloggat med bilder och allt. Måste ju komma och hälsa på och kolla hur det ser ut nu, som en helt annan lägenhet mot sist :) Tack för idag, det var toppen att ha dig här!

2011-06-13 @ 19:45:14 | http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback