olycks-Sven

Igår råkade vår stackars Svenster ut för en liten olycka, han ramlade ner från balkongen. Eller rättare sagt han spexade runt och hoppade till fönsterblecket och kunde inte ta sig tillbaka till balkongen.  Mattias fick springa ner för att hämta honom och jag ropade från vår balkong. Vi har ju "byggplattformer" utanför vår balkong vilket grannen under också har. Där hade han tydligen landat och sen hoppat in på grannens balkong där han satt och döds-skriade. Sven är en ganska dramatisk katt. Grannen var inte hemma så Mattias försökte locka upp honom på den där plattformen men det var med nöd och näppe som Sven vågade titta över kanten på balkongen. Så Mattias fick glatt hoppa in på balkongen för att hämta honom. För att sedan komma ner på marken igen var han tvungen att ställa honom på den där plattformen men det gick inte alls för då hoppade Sven tillbaka till balkongen igen. Jag fick gå ner för att ta emot honom vilket inte heller var så populärt. Han skrek som att han skulle dö när Mattias släppte ner honom till mig och när jag väl fick tag ihonom grabbade han tag i mig med alla tillgängliga klor och flåsade och flämtade. Stackars plutten. Han hängde på mig som om det gällde livet! Väl hemma började han spinna och höll sig så nära oss han bara kunde. Måste varit mycket traumatiskt för den lilla fegisen. Klarade sig dock oskadd verkar det som, bara ett litet sår på nosen och lite tappad päls.
Så nu har både katterna ramlat ner från balkongen, Bingbong var ju lite värre, det var från 3:e våningen rätt ner i buskarna mitt i natten. Men han lärde sig och är jätteförsiktig nu, förhoppningsvis blir det samma sak här. Nät ska upp iallafall så fort byggjobbarna är klara med sig.
Sådärja, nu ska jag piffa till mig lite. Sarah och Milton kommer till stan för lite lunch, även Cattis ville vara med! Blir trevligt värre!



Sven och Bingbong som små bebisar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback