Ett mardrömsdygn

Ligger lite halvslö i sängen och surfar medans Mattias spelar sitt nya tv-spel, är inte så intresserad av att titta på oavsett hur intressant det tydligen nu är.
I torsdags natt var inte stämningen här i Tannefors lika munter. Nånstans efter midnatt började vad som skulle bli min magsjuke-debut, vilket jag gääärna hade varit utan. Spydde hela natten, kl 5 fick jag inse att jag var besegrad och att det inte skulle bli nåt jobb på fredagen. Mådde skit under hela fredagen, vågade inte äta nåt för jag ville verkligen inte spy mer.
När Mattias kom hem från jobbet blev han ivägskickad till affären för att inhandla diverse förnödenheter till sin sjukling; blåbärssoppa, rostbröd och resorb. Mådde lite bättre efter detta, men sov från och till resten av kvällen.
Idag mår jag betydligt bättre även om jag inte känner mig helt iform, mår lite halvilla fortfarande. Såsmåningom ska vi iallafall laga lite mat och kolla på mello-festivalen. Hoppas att jag känner mig ännu bättre imorn, och framförallt på måndag. Vill helst inte va hemma från jobbet.
Och tack min lilla persikohalva som smittade mig med denna fantastiska sjukdom! Har åtminstone fått en ny upplevelse i livet!





Smittbäraren, sjuklingen och den oskyldige. Låter näääästan som en action-film!




Kommentarer
sarah

ha ha är det payback time med gammla biler??

2011-03-12 @ 20:20:04 | http://powertrip.blogg.se/
Anonym

va rund jag är...

2011-03-27 @ 05:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback