Händelserik vecka

Uppe och taggad för en shoppingdag med Anna, väntar bara på att tiden ska bli normal att vara vaken för andra människor. Lyckades vända tillbaka dygnet på bara en dag efter alla nätter och gick upp samtidigt som Mattias i morse....
Arbetsveckan har gått ganska snabbt, har varit mycket annat som tagit upp mina tankar. I söndags gick min kära farmor bort. Pappa ringde på morgonen och sa att hon blivit betydligt sämre, var dement och hade dessutom cancer. Redan på kvällen ringde han igen och sa att hon hade somnat in. Hon hade fått mycket smärtlindrande så förhoppningsvis slapp hon lida. Många tankar snurrar i huvudet efter ett sådant besked, en människa som betytt så himla mycket under min uppväxt men som jag inte sett på flera år. Hennes sjukdom (och avståndet) har satt lilte käppar i hjulet för att träffas. Jag är tacksam över den tid jag fått med henne iallafall.

Tidigare på söndan var några av mina fina vänner här och käkade tårta. På måndagen (som var min födelsedag) var pappa här med ännu en tårta som jag, Mattias och hans syster glatt svullade i oss.
Födelsedagesångesten gjorde sig lite påmind i början av helgen, men blev sedan förträngd av allt annat som hände. Eller så har jag kanske blivit botad för den årliga åkomman, får väl hoppas!

Nej nu ska jag slänga i mig lite frulle. Det bökas en himla massa i min mage, bakom alla bebisbuffar misstänker jag även att magsäcken ekar tom så jag ska nog fylla på lite!
Ha en underbar dag i solen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback