Dopet!

Har lyckats samla ihop lite bilder från dopet, med vår kamera togs bara bilder från fika efteråt då varken jag eller Mattias av förklarliga skäl kunde ta kort under cermonin. Snälla Ida filmade hela dopet med sin kamera, vilket vi är mycket glada över.
Dopet gick iallafall bra! Vår präst var kanon, min bror sjöng 2 fina sånger jag vi hade valt (Kent-Utan dina andetag och Björn Afzelius-Isabelle), Suzanne läste en dikt och Isabelles storebror hällde upp dopvattnet. Isabelle var ganska nöjd hela tiden, lite ledsen blev hon när hon inte fick vara hos mamma eller pappa men det känns som en fas hon är inne i just nu.
Efteråt fikade vi i församlingsalen. Det blev en blandad kompott av våra släktingar och vänner och jag är så tacksam att så många kom! Hann tyvärr inte umgås så mycket som jag hade önskat, det blev ett himla spring med fika, tårtor och kaffe men huvudsaken att våra gäster hade det bra! Fick en massa hjälp av Ida, både under fikat och dagen innan. Efteråt fick jag en massa städhjälp av båda mamma, pappa, Torgun och Suzanne. Tusen tack!
Massa fina presenter fick vår skrutta också, hon blir riktigt bortskämd!
På kvällen blev det rätt mycket gnäll här hemma. Isabelle hade väl sovit sammanlagt 1-1,5 timme under dagen jämfört med ca 4 timmar hon brukar sova. Jag var också helt slut och slocknade ganska tidigt!

Just nu sover skruttan, efter lunch blir det en vända på stan med Ida och Casper. Hon är riktigt fökyld, men frisk luft känns som ett måste!



Lite förvånad över alla händer som helt plötsligt var på henne


Ingen happy-camper här inte...


På fikat, rosetten satt väl inget vidare direkt..


Fikadags!


Tårtor. Ej hembakad tyvärr, så duktig är jag inte...


Galet mycket presenter!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback