Playdate och bodycombat

Idag har vi haft mycket besök, jag och Isabelle.
Efter flera veckor med bortresande, sjukdomar och andra hinder fick vi äntligen till en rejäl playdate. Annette och Sanna kom på lunch och lite senare kom även Ida (även hon blev såklart utfodrad).

Isabelle var mycket sprallig över att träffa sina små kompisar. När hon såg Emmett drog hon sig upp i hans kläder för att ge honom en ordentlig puss på munnen! Roligt att se hur alla barn växt och utvecklats under den tiden vi inte har setts, det händer mycket på kort tid.
Vi mammor åt lite sötpotatissoppa och baguetter som husmors-Lena gick upp i ottan för att baka. Visserligen hade jag nog gått upp i ottan även om jag inte skulle bakat. Isabelle är inte den som tycker om sovmorgnar direkt.

På eftermiddagen gick jag och Ida på stan en sväng, mest för att få barnen att sova lite. Skulle köpa ett par skor, men dom var slut i min storlek. Som tur var fanns ett par kvar i Tornby så dom är undanlagda så jag kan hämta dom imorn.
Annars blev det ingen shopping. Inser att vi har det mesta och framförallt Isabelle har kläder så det räcker och blir över. Köpte i och för sig lite igår, men ibland får man göra undantag.
Något hon däremot behöver är nya skor så fort hon börjar gå, har spanat in dessa.

Kvällen avslutades med ett bodycombat-pass. Körde box igår med mamma och hade lite träningsverk. Även om rörelserna är desamma, blir det ändå lite skillnad när det blir "stopp" i slaget eller när man slår mot spegeln. Är nog egentligen ett större fan av bodycombat. Det är verkligen en genomkörare av hela kroppen. Det gäller att träna effektivt när det inte finns obegränsat med fritid.

Det var min dag det! Imorn tar vi nya tag med både babycafé och babysim!




Glada mammor och barn!


Isabelle hälsar på Isolde i gå-stolen


Emmett med sin mamma!


Förvånad Casper


Sötungar!


Emmett och Isabelle kikar i napp-lådan!




Kommentarer
Cattis

Jo, jag menade nog att dom får lägga sig direkt efter maten... ;)

2012-04-26 @ 17:21:47 | http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback