Hemma igen

"äntligen" hemma. Man får säga så fast det har varit toppen borta, för hemma är faktiskt bäst! Framförallt med en liten skrutt som blir helt hypad av allt folk och beter sig som en galning!
Mattias åkte hem redan på juldagen, eftersom han var tvungen att jobba igår. Innan det var vi en sväng till min andra kusin och hennes familj. Där blev det ytterligare lite paketöppning och ostbricka. 
Himla tomt blev det när Mattias åkte hem, vill ju gärna ha hela min familj omkring mig såklart. Vi som blev kvar tillbringade kvällen i soffan framför tyska "bonde söker fru", Sveriges version är i toppklass i jämförelse!
 
Igår åkte jag,mamma och Isabelle hem. Efter Örebro var vädret katastrof så det blev inte många knyck där. Såg två bilar som åkt i diket och det förvånar mig hur bristfällig medmänskligheten. Av alla som åkte förbi var det bara vi och en till som stannde och kollade läget. Vi kunde ju inte göra så mycket rent praktiskt, men iallfall erbjuda telefon eller skjuts. Som att det dåliga vädret inte räckte, så vägrade Isabelle att sova mer en en kvart i taget och spenderade hela sin vakna tid med att skrika. Som att jag inte var stressad nog.
Hem kom vi iallafall välbehållna och blev mötta av en familjetörstande Mattias! (och svenska Bonde söker fru såklart!
 
Idag har vi bara varit hemma på förmiddagen. Isabelles humör har varit katastrof, hon gråter och skriker för allt och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera henne.
Tur att hon sover middag så jag hinner ladda lite ny energi. Och tur att jag ska träna ikväll, vad kan inte vara mer passande än ett boxpass med Anna?
 
Som vanligt inser vi efter vi gått igenom kort att de flesta är på vårt lilla barn. Håll tillgodo iallafall!
 
Med pappa på julafton


Fina julbordet!


Med marsvinet Hanna!


Tomten var ingen hit, tur att mormor fanns till hands!


Min storebror med sin julklappsskiva!


Isabelle öppnar julklapp med pappsen!


Nya skor, vilken lycka!


Tre generationer!


Juldagen


Smyger mig till en liten puss!


Julpyntet lockar!

 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback