Sjuka igen

Hej och hallå!
Än en gång har vi sjukstuga (light) här hemma. Isabelle (och Mattias) var hemma hela förra veckan och idag var det dags igen! Fröken har feber men annars ganska pigg och glad. Jag var tvungen att åka en vända till skolan för att lösa ett "litet" statistiskt problem till vår uppsats, men som tur var har Isabelle en snäll morfar som gärna ställer upp!
 
Annars är allt bra med oss. Jag är inne på slutspurten i skolan, bara uppsatsen kvar! Fick reda på i förrgår att jag klarade statistiktentan så nu kan jag verkligen andas ut över jul.
Isabelle växer så det knakar. Insåg att kläderna helt plötsligt var för små så det har blvit en hel del shopping på sistone (inte mig emot!). Ny overall och vinterskor fick det också bli! 
Talet har kommit igång ännu mer nu. Favoritorden är bama (banan), kisse (så fort hon se bingbong), bass (brukar va när vi byter blöja så jag antar bajs), böja (blöja) kaaam (kram), gogga (docka). Är så dålig på att komma ihåg allt, får bli bättre på att skriva upp och inte förlita mig på min snurriga skalle.
En annan favorit är att klä på sig, allt från strumpor till mössa, byxor eller varför inte en blöja?
Mellan henne och kompisarna är det lite mer interaktion. Förutom de på dagis, hänger vi mycket med grannen Emmett. Dom har nån slags syskonkärlek; dom blir jätteglada när dom ses men kan verkligen inte sluta retas och inte sällan gråter åtminstone en av dom. Roligt har dom iallafall! (eller så intalar vi mammor oss det för att få fika?!)
 
Just nu sover Isabelle, när hon vaknar blir det en liten sväng på stan för sista klapparna. Ikväll ska vi till mamma där hennes granne ska göra fondue. Det är Mattias som tjatat och längtat och nu äntligen är det dags för hans älsade ostfest!
 
Hoppas allt är bra med er och att ni får en fin jul om jag inte hinner skriva innan dess!
Puss o kram    
 
 
Med ankorna i badkaret och glada leken med storebror!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback