Playdate

Är så fruktansvärt dålig på att uppdatera, men det är verkligen full rulle här hemma nu. Isabelle kryper runt och är överallt och ingenstans samtidigt.
Idag var det sportlovsledigt från babycafét så det blev en lugn förmiddag. Badade hemma istället för i simhallen och sen gick vi på långpromenad runt ån, från sluss till sluss ca 6,5 km. Solade lyste och jag gick ganska raskt så svettigt blev det. Här kan du mäta din runda! Det använde jag mig mycket av när jag sprang förrut, är ganska dålig på att uppskatta sträckor och tror oftast att det är längre än vad det är.

På eftermiddagen tog vi källarvägen till grannen för lite playdate och mamma-fika med henne och en till tjej och deras barn. Blev väl-gödda av smaskiga bakverk vilket inte riktigt passar ihop med den nyttiga livvstil jag egentligen borde anamma.
Till Isabelles stora förtjusning hade dom en hund, jag vet inte vad det är med henne och djur men hon blir verkligen helt överlycklig! Annars var hon mest vild, skulle undersöka allt och gärna ställa sig mot allt. Blir ingen lugn fika för min del, men trevligt hade vi iaf!
Roligt att lära känna lite mammor från babycafét på "hemma-plan".

Dagen avslutades med crepes för mig och Mattias och lite tv-tittande. Big Brother har ju börjat igen och det måste vi ju såklart följa. Förra året blev det vår lilla nedräkning, efter finalen visste vi att det inte var långt kvar tills vår lilla bebis skulle födas. Nu blir det nedräkning till 1-årsdagen istället.

Vi har haft en toppendag iallafall och imorn blir det lunch med en tjej från föräldragruppen så det blir nog minst lika trevligt!

Ha det gött!



Triss i bebisar!


Försöker få tag i hunden!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback