Mat och bad

Idag har varit en toppendag som bjöd på en liten sovmorgon.
Träffade Sarah, Cattis och Ida med alla barn på IKEA för lunch. Helt perfekt ställe att äta på, billig mat och barnen kan roa sig! Trevligt att umgås med mina fina vänner, och såklart med alla fina barn!

Därefter åkte jag och Ida in till stan igen för att gå på babysim. Väl i omklädningsrummet upptäckte jag att jag glömt våra badkläder, hade bara packat ner handdukar och det kommer man inte så långt med. Deppade ihop lite innan Ida kom på att hennes kille var ju där med bilen. Så jag fick låna den och körde hem lite snabbt för att hämta det glömda godset.
Babysimmet var toppen, Isabelle var glad som vanligt. Idag prövade vi något nytt; hade på mig en t-shirt och så skulle hon hålla fast i den på min rygg. Instruktören gick bakom och höll koll på Isabelle, men hon var mer intresserad av de andra barnen och att dra mig i håret.

Hemma igen tänkte vi att det skulle bli vila, men det blev bara en snabb powernap innan hon ville fortsätta i sin ivriga manér. Hon har blivit en fena på att kravla sig runt på golvet, och snabb börjar hon bli. Roligast är att jaga efter mina rosa foppatofflor eller några tygklossor.

Vi har ju börjat med att hon ska somna själv nu, började strax innan nyår och det fungerar riktigt bra. Vi lägger henne, låter henne gnälla lite och om hon börjar gråta går vi in och ger nappen och sen direkt ut igen. Idag behövde vi bara gå in en gång och från att vi la henne somnade hon på ca 10 min. Är så tacksam att det fungerar och hoppas verkligen att det håller i sig!


Nu blir det lite glo på tv, ska se den nya serien på femman vad den nu hette....




Favvo-toffeln


Med sikte på högtalarna...


...men hittade Bingbongs svans istället!




Kommentarer
Cattis

Det var toppen att få träffa er idag! Och kul att Isabelle ville vara hos mig utan att gråta på slutet ;)

2012-01-10 @ 21:13:55 | http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback