På bättringsvägen

Nu äntligen börjar vi bli friska här hemma. Isabelle är piggar och gladare och börjar äta (och behålla maten). Var till BVC igår för att kolla hur vikten låg till efter 10 dar med minimailt matintag. Den stod i princip på samma som sist, vilket inte är så himla bra även om det såklart är bättre än att hon tappat vikt! Fick lite kostråd hur vi ska sköta om den lilla känsliga magen så nu blir det både magdroppar och proviva ett tag framöver. Fortsätter på ersättning ett tag till eftersom hon gillar det så mycket och det innehåller ju det mesta hon behöver. Komplettar ju även med lite lättsmält mat och gröt.

Jag har också varit på väg att bli lite krasslig. Igår kändes det som om jag hade knivar i halsen och hostade som en tok. Efter lite själv-kurering känner jag mig lite bättre idag. Tur det eftersom kvällen ska tillbringas i fabriken med lite kylarbyggande!

Annars har det inte hänt så mycket, träffade min fina Anna igår som var på hemma-plan för några dar. Alltid lika roligt att träffa henne!
Idag har jag och Isabelle hängt själva, gick en promenad runt ån sen har vi mest lekt här hemma. Skönt med såna lugna dagar också. Hon sover nu, vägrade sova på förmiddagen så hoppas att hon sover en stund nu. Visserligen fick jag sovmorgon till halv 8 imorse men hon är inte jätterolig att umgås med om hon inte sover på dan.

Snart kommer Suzanne hit på en liten kaffetår och fortsatt häng när Mattias kommer hem.

Vi hörs!





Kommentarer
Cattis

Skönt att Isabelle börjar må bättre nu! Hoppas du och Mattias slipper bli smittade. Kram

2012-06-09 @ 21:03:28 | http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback