Ensam hemma

Halloj!
I kväll är det fredagsmys för mig själv. Mattias tog med Stoffe till fighting-gala i Cloetta Center och Bellbell sover sen länge. Jag klagar inte, får allt snask för mig själv och kan surfa samtidigt som jag kollar tv utan att bli kallad osocial.
 
Här rullar livet på som vanligt. Skolan går bra, fick reda på att jag klarade tentan jag gjorde för 2 veckor sen vilket innebär att det bara är halva kursen kvar! Sen ut i det obefintliga arbetslivet men det får bli ett senare bekymmer.
 
Isabelle växer så det knakar och lär sig nya färdigheter hela tiden. Hon har blivit intresserad av att klä på och av sig och precis innan hon gick och la sig satte hon på sig en vante och tog jacka och skalbyxor under armen. 
Klättrar överallt, tittar man bort en sekund sitter hon plötsligt i sin stol, eller på bordet, eller står på kattlådan. Ja lite här och var kan man hitta henne. 
Pratet har börjat komma igång lite, det går iallafall att gissa sig till vad hon vill ha sagt många gånger. Det senaste behövs dock inga gissningar till ; Nej Mamma!!!!" (bättre än "dum Mamma!! hon sa förra helgen). Det förstnämnde sa hon hela dan igår till sin morfar som var barnvakt när vi var i Ullared.  Ibland kommer ett litet hyttande finger fram också! 
 
Annars är hon väldigt hjälpsam, hjälper till att plocka ur diskmaskin (hon säger tack efter varenda litet bestick), hänger tvätt, servar oss med våra skor och nu senast torka golvet!
Även om tålamoder tryter ibland (vi har ju ganska stormiga temperament hela familjen) så har vi så himla mycket skoj och  hon är verkligen underbar att umgås med. Ofta att hjärtan nästan svämmer över med all kärlek jag känner för henne!
 
Nedan följer en lite blandad bildkompott från de senaste veckorna! (Lite från Kolmården och med grannpojken Emmett)
 
 
 
 



Kommentarer
Cattis

Grattis att du klarade tentan! Bra jobbat! Kul att du uppdaterat bloggen :)

2012-11-17 @ 09:04:26 | http://cattise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback